Drink & geniet

Genieten is slimmer dan overdrijven. " Een bier met liefde gebrouwen, drink je met verstand "

De Arnoldus-code

afbeelding van Arnoldus, beschermer van de Belgische brouwersMet deze slogan, die vermeld moet worden bij reclame voor bier, ijvert de Arnoldusgroep voor verantwoord bierverbruik. Duvel Moortgat lag mee aan de basis van de oprichting van de Arnoldusgroep in 1992, een initiatief van de Belgische Brouwers.
De doelstelling van de organisatie is sindsdien ongewijzigd : alcoholmisbruik tegengaan en tegelijk het imago van bier en het verstandig drinken ervan, bevorderen. De Arnoldusgroep steunt ook onderzoeken naar bier en gezondheid die uitgevoerd worden door universiteiten en wetenschappelijke centra, en heeft internationale contacten met gelijkaardige organisaties.
De naam Arnoldus –beschermheilige van de Belgische brouwers – werd gekozen om de neutraliteit, en omdat hij tegelijk het engagement van de Belgische brouwers symboliseert.

 

Bekijk het filmpje op YouTube BOBcampagne Zomer 2015Een van de bekendste initiatieven is de lancering van de BOB-campagnes in 1995. Bekijk hier de BOB-campagne Zomer 2015

Logo Belgische brouwers